ASTEPTARILE MELE DE LA NOUL C.de M.

TIMPUL NE VA DEMONSTRA.
C.V.-uri, Scrisori de intentie, campanie electorala, promisiuni, etc. Toti candidatii la alegerea noului Consiliu de Mediere au avut discursuri promitatoare, pozitive si optimiste. Din punct de vedere al esentei, mesajele sunt cam aceleasi. Cuprinzand deziderate ca: schimbare, evolutie, alta viziune, mai bine, echitate, implicare, atentie, comunicare, transparenta, etc.

Totul este frumos si bine, declarativ suntem perfecti, insa in practica lucrurile stau cu totul altfel.
Daca tot mi-au spus ce au facut si mai ales ce vor face ei pentru mediere, mediatori si justitiabili  niciunul nu m-a intrebat direct (prin chestionar, scrisoare sau la intalniri) ce asteptari am eu de la el (implicit ei) ca si viitor membru al C.de M.

Pe MINE/ NOI (ca si mediator alegator cu drept de vot, care mi-am exercitat acest drept) in mod public sau in particular nu m-a intrebat si nici nu m-a ascultat nimeni.
Candidatii PRESUPUN sau STIU care ne sunt asteptarile ?
Tin cont de multitudinea  asteptarilor mediatorilor si de domeniul medierii in ansamblul lui?
Stiu ei cu ce incarcatura trebuie sa plece in spate pe NOUL DRUM pe care-l propovaduiesc?
A facut cineva un studiu, un sondaj?

Nu este cumva ca la sedinta de mediere dintre parti?...Nu trebuia facuta o prospectie?
Sau se asteapta numirea, pentru a incepe conlucrarea dintre membrii CdM?

Se merge iar pe premisa," sa ajung eu acolo ca dupa aia imi vad de interesele mele?"...modalitate care functioneaza perfect in Romania..iar in acest moment prin dezbinarea dintre organizatii si dintre mediatori se vede cu ochiul liber..... si atunci unde ar mai fi vorbele frumoase pe care le propagam?.....unde este schimbarea pe care o recomandam intai altora?....probabil ar fi " sa inceapa razboiul dar nu cu mine"...aici transpunandu-se in:
" SA INCEAPA SCHIMBAREA, DAR CU ALTII, CA EU RAMAN ACELASI SI FAC TOT CEEA CE AM FACUT SI PANA ACUM"

Odata cu noul C de M ar trebuie ca fiecare dintre cei care suntem implicati in acest fenomen, sa facem un pas inainte, sa lasam in urma tot ceea ce a fost si sa privim in viitor. Daca nu gasim puterea sa trecem peste animozitatile create de-a lungul timpului, atunci nu vom mai avea la ce viitor sa speram in domeniul medierii.

Care sunt principiile medierii?....le aplica fiecare mediator asa cum trebuie pe propria piele?....le testeaza eficacitatea inainte sa le dea sfaturi partilor care vin si-l platesc pentru a-i media?.....nu mediatorul ar trebui sa fie primul exemplu?....il intelege si pe oponentul lui mediator?....ii intelege nevoile si interesele?....comunica eficient cu toti ceilalti semeni de breasla?

Raspuns: NU.....

Din punctul meu de vedere, mediatorii profesionisti vor  fi aceia care chiar daca vor creea vreodata o disputa/cearta/conflict...vor sti sa-l aplaneze, sa-l stinga si sa-l inabuse pentru a nu degenera, a nu escalada, a nu aduce atingere intereselor si nevoilor celorlalti mediatori....si al oamenilor in general.

Mai avem mult pana departe....asteptarile mele sunt imense.....cred si imi pun speranta in toti oamenii....vom invata impreuna daca ne dorim, adica DACA VREM, sa facem lucrurile sa mearga.

Am putea incepe prin a deveni mai buni, mai iubitori, mai atenti cu semenii nostri.
Lucrurile sunt extrem de simple, luati aminte la copii.....noi, ca si adulti le complicam inutil.

Sincer, n-as vrea ca noul Consiliu de Mediere sa ma dezamageasca.

Imi pun toate sperantele in toti oamenii care ma vor reprezenta acolo, indiferent de unde vin, de "culoarea lor".


Multumesc si ma incred in voi toti.
Mult succes noilor membri ai Consiliului de Mediere.

Niciun comentariu: